göta-petter

ja vad ska man säg, äntligen är denna helgen över. äntligen är väl mest för att jag har jobbat både lördag och söndag, och jag förstår inte hur jag står ut där egentligen. att dom ens orkar vara så otrevliga o slänga massa onödiga kommentarer. man blir ju bara på så dåligt humör.

dagen på jobbet har varit lite smått händelserik. började jobba vid kvart över 9, och jag gör det jag ska. när vi är klara går vi o äter frukost sen går vi ner och börjar arbeta. efter en stund märker vi att det är glapp i fritösen så den funkar inte, och chefen som är för snål för att beställa in hjälp försöker reda ut det själv. men vad händer, jo han börjar fibbla med en kniv bland alla dessa småsladdar och såklart har han inte stängt av strömen, dessutom snackar han i telefon. mitt i allt smäller det och han får sig en djävulsk stöt (får man säga rätt åt honom?) och jag kan ju bara säg att han ska va riktigt glad för att kniven hade plasthandtag, annars hade han nog inte levt nu.

efter denna lilla incidenten börjar det dessutom brinna i hamburger grillen och det brinner inte lite. ni kan ju själva tänka er hur hamburgare och matfett brinner, woow. så vi får ju stå där och försöka släcka denna brasa innan det blir för stor och tar fyr i fläkten, och tillslut lyckades vi. jag fattar inte hur de andra två kunde vara så lugna för jag hade fan panik, men det slutade ju väl iaf och det är skönt. det har knappt varit något folk alls och det var skönt.

nu ligger jag bara i sängen och gör ingenting. har precis duschat. blir en lugn hemmakväll eftersom jag är megatrött. och imorgon är det nyår, fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0