sletis och skoltrött

just nu är jag så sjukt trött, orkar verkligen inte göra något alls. och jag har läxa ända upp till hakan också, hopplöst. men försöker ta itu med det, lite åt gången, men det är verkligen inte roligt när man inte har någon ork att lära sig. just nu känns skolan så fruktansvärt jobbig, tråkig och jätte hopplös. jag har verkligen ingen känsla av att jag går dit för att lära mig något, jag går dit för att jag måste, för att jag känner mig tvingad.

sen undrar jag lite också när man ska hinna ha någon fritid, någon tid att vila upp sig, träffa kompisar och hitta på en massa andra saker som är roliga. denna tiden finns inte just nu, knappt på helgerna. fast då tar jag mig tid att göra sånt som är roligt, för annars hade jag verkligen inte stått ut med mitt liv.

men man är i skolan halva dagen, man kommer hem och är då tvungen att sätta sig med läxor, sen ska man snart gå och lägga sig igen. varenda eviga dag ser likadan ut. jag hade tyckt det var okej om man var ledig efter skolan, om man inte hade några läxor, men det lär aldrig ske. så egentligen är det väl inget att klaga om, men det är drygt, det kan ingen säga något annat om i alla fall. så jag bara längtar tills sportlovet nu, ska bli riktigt skönt!

denna dagen har som alla andra bestått av skola. dock inga överdrivet jobbiga lektioner idag och det kan ju vara skönt ibland. efter skolan tvingade anna mig att bli bjuden på fika, så jag följde med efter många om och men. satt på trendie och gjorde engelskan klar, ska bara trycka in typ 50 glosor till imorgon också. åkte hem vid 4 och gjorde klart min fsf direkt när jag kom hem. och nu sitter jag här med ögon som knappt orkar vara öppna.

ska äta lite snart, sen ska jag gå ut och gå en runda. måste rensa mitt huvud lite. har så jäkla mycket funderingar nu igen. vissa bra, andra inte. men det tåls att tänkas på i alla fall. kanske att jag blir lite piggare av friskluften också så det finns möjlighet att lära sig engelskan. menmen, nu ska jag äta!

ha en fortsatt trevlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0